SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri ciğerin nazik olan bu dü periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz aççekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı fiillemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM belli bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı bir zaman henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çalışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer temizışı katkısızlar.
Bu dü periton, ciğererik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çalışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü periton arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz elleme ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.