Logo nedir? Lügat valörı olarak köken alınlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabil, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak can yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler için daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde çalışkanlık gösteren konuletmelerin çoğunlukla logoları bölümü temsil eder. Lakin yekten aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, muhtemel olduğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine yaraşıklı olmalıdır. üste kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem da rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma için logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu vukuf çok önemlidir.